یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 323097
تاریخ انتشار: 20/آذر/1401 - 11:56

مرکل: ۸ سال روسیه را فریب دادیم و برای اوکراین زمان خریدیم/ دستکاری عمدی راکت‌اندازهای هیمارس اوکراینی توسط امریکا

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با اشپیگل گفت که آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین غافلگیرکننده نبود.

مرکل: ۸ سال روسیه را فریب دادیم و برای اوکراین زمان خریدیم/ دستکاری عمدی راکت‌اندازهای هیمارس اوکراینی توسط امریکا

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» وضعیت در میادین نبرد در روزهای اخیر بدون تغییر خاصی بوده و سرمای شدید و بارش باران و برف مانع از انجام عملیات تهاجمی بزرگ توسط دو طرف شده است.

 

هیمارس های اوکراینی دستکاری شده اند

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا تا ۲۳ نوامبر ۳۸ راکت انداز M۱۴۲ هیمارس را به اوکراین فرستاده است که همگی آنها قبل از ارسال قابلیت شلیک موشک ATACMS را از دست داده اند.

وال استریت ژورنال می گوید از همان روز اول هم سیاست آمریکا درمورد هیمارس های ارسالی مشخص بود و از ارسال موشک ATACMS جلوگیری شد و حتی هیمارس های ارسالی هم دستکاری شده است تا در صورتی که این موشک از کشور ثالث که دارنده آن می باشد، مانند یونان، لهستان، رومانی، کره جنوبی، ترکیه و ... به اوکراین فرستاده شود و آمریکا را از این موضوع مطلع نکنند، باز هم اوکراینی ها نتوانند از آنها استفاده کنند و یک تضمین برای سیاست فعلی آمریکا جهت جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه است.

از زمانی که راکت انداز هیمارس پا به اوکراین گذاشته، حملات بسیاری مانند پایگاه هوایی ساکی و دژانکوی روسیه در کریمه و دیگر پایگاه ها صورت گرفته است که همواره اگر فاصله این پایگاه ها بیش از ۸۰ کیلومتر با خط مقدم بود، احتمال حمله اوکراین با ATACMS داده می شد که در نتیجه گزارش وال استریت ژورنال، این احتمال کنار می رود.

موافقت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد برای اوکراین

رئیس کمیته دفاعی پارلمان آلمان تایید کرد ایالات متحده از ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین حمایت می کند.

وی اشاره کرد در سفر او به واشنگتن، به طور خاص انتقال تانک های آلمانی موضوع بحث در وزارت خارجه، مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده بود.

ماری اَگنِس اشتراک زیمرمن در توییتر نوشت: در سفرم به واشنگتن این موضوع در تمام گفتگو هایم در وزارت خارجه گنگره و سنا مطرح شد، شرکای ما از آلمان انتظار دارند که به مسئولیت های خود عمل کند؛ ما نباید اوکراین را رها کنیم آنها به تانک نیاز دارند.

شهردار مسکو: روسیه با کل ناتو درگیر است

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در مصاحبه با TVC گفت: روسیه اکنون با کل پیمان ناتو در اوکراین درگیر است، جایی که در واقع "جنگ"در جریان است.

عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است، اما در واقع یک جنگ در آنجا در جریان است، چه چیزی را پنهان کنیم. اما ما با اوکراین در جنگ نیستیم، کل ناتو با تمام اطلاعات، فن آوری ها و سلاح هایش پشت آن است.

وی افزود: هیچ صحبتی از موج دوم بسیج نیست، چنین نیازی وجود ندارد.

به گفته شهردار مسکو، گزارش‌ها درباره موج دوم فراخوان بسیج برای اهداف تحریک‌ آمیز منتشر می‌شوند.

سوبیانین همچنین اظهاراتی را مبنی بر اینکه افراد کمتری در مسکو نسبت به مناطق دیگر بسیج شده اند، ناجوانمردانه خواند و گفت در ساده ترین گمان آنها بی وجدان هستند، تعداد افرادی که از مسکو فراخوانده شده بودند، به همان نسبتی بود که در مناطق دیگر وجود داشت.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که صحبت از فراخوان بسیج بیشتر منطقی نیست.

پودولیاک: به زودی تانک‌های آبرامز و لئوپارد را دریافت خواهیم کرد

میخایلو پودولیاک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: "تانک های آمریکایی و آلمانی، سامانه های دفاع موشکی و راکت اندازها به زودی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین خواهند بود. "

 

پودولیاک افزود: "فقط به من اعتماد کنید که به زودی ما پاتریوت، آبرامز، و لئوپارد و هر چیز دیگری را بدست خواهیم آورد، این توسعه عینی این جنگ است، همه [تجهیزات ذکر شده] در قلمرو ما خواهد بود، دو هفته، یک ماه، دو ماه... همه چیز را به میزانی که ما نیاز داریم، خواهیم داشت، به ویژه با موشک‌هایی با برد معین و گلوله‌هایی با کالیبر معین. "

مرکل: ۸ سال روسیه را فریب دادیم و برای اوکراین زمان خریدیم

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با اشپیگل گفت که آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین غافلگیرکننده نبود.

 

_ این تعجب آور نبود. توافقات مینسک مبهم بود و از بین رفت. در تابستان ۲۰۲۱ پس از دیدار بایدن و پوتین، من می خواستم یک قالب اروپایی مستقل برای گفتگو با پوتین ایجاد کنم اما مخالفتی وجود داشت و من دیگر قدرت اصرار بر موضع خود را نداشتم زیرا همه می دانستند که در پاییز خواهم رفت.

_ توافقات مینسک به اوکراین این امکان را داد که زمان به دست آورد و به کشوری قوی تر و انعطاف پذیرتر تبدیل شود.

_ به گفته مرکل در آخرین سفر خود به مسکو، نگرش کرملین به او بسیار روشن بود، از نظر سیاسی شما تمام شده اید. برای پوتین فقط قدرت مهم است.

_ مرکل افزود از رفتن خود پشیمان نیست زیرا به نظر او زمان رویکرد جدید فرا رسیده، من از نظر سیاست خارجی در نهایت میلی متری تکان نخوردم چه در رابطه با اوکراین چه ترانس نیستریا و مولداوی، گرجستان و آبخازیا، سوریه و لیبی.

 

گفتنی است توافقات مینسک گر چه مبهم بود و بارها نقض شد اما به اوکراین ۸ سال فرصت داد؛ موضوعی که خود روسها نیز بارها عنوان کرده اند که باید همان ۲۰۱۴ کار را تمام میکردیم.

مهم تر از ارسال کمک‌های تسلیحاتی چون جاولین و هاموی ارتش اوکراین در این مدت ۸ سال در رزمایش ها و تمرینات مشترک ناتو حضور داشت و آموزش دید، حضور مستشاران و مربیان آمریکایی و اروپایی و ...

پروشنکو پس از ریاست جمهوری به خاطر این مصالحه در داخل متهم به خیانت شد و دادگاه هم برایش تشکیل دادند اما واقعیت این بود که دولت بحران زده ۲۰۱۴ توانایی جنگ گسترده، بازپسگیری دونباس یا کریمه و مقابله با ارتش روسیه را نداشت.

نظرات بینندگان
نظرات شما